جمعه - 2018 آگوست 17 - 6 ذيحجه 1439 - 26 مرداد 1397
Delicious facebook Telegram RSS ارسال به دوستان نسخه چاپی ذخیره خروجی XML خروجی متنی خروجی PDF
کد خبر : 189507
تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1395 9:38
تعداد مشاهدات : 104

تحقیق پایانی-مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین ( س)

تربیت کودک از دیدگاه اسلام

ربیت به معنی پرورانیدن واژه ای اصیل و دارای قدمت همتراز با خلقت است که انسان همواره در گذر زمانمحدود عمر خود بر آنست که با استفاده کاربردی از این گوهر نایاب بتواند بهترین پیشرفتها را در طول مدت حیات خود بدست بیاورد .از اینرو چه بسیارند انسانهایی که با ثبت تجارب و پیشامدهای خویش سعی بر این داشتند که روشنگر مسیر هدایت و تکامل انسان شوند.اما پر واضح است که بر ای تربیت انسان این موجود ناشناخته قدر و پیچیده هیچکسی اصلح تر از خالق آن نمیتواند باشد ، زیرا تنها اوست که به تمامی ابعاد مخلوق خود از طرفی و هدف خلقت او از طرف دیگر احاطه کامل را دارد.بدیهی است که انسان برای استفاده از لحظه لحظه عمر خود باید از بدو پانهادن به عالم وجود تحت تربیت مربی قرار گیرد. در این میان تربیت انسان در دوران کودکی حائز اهمییت بسیار است. بانگاهی اجمالی به آمارطلاق وبذهکاری درجامعه کنونی که خودسندی برفقدان تربیت صحیح واسلامی میباشد ، انگیزه نگارش دستورالعملی کاربردی به عنوان تربیت کودک ازدیدگاه اسلام شد .در این تحقیقسعی شده با استفاده از شیوه کتابخانه ای و توصیفی قدمی هرچند ناچیز در راه تبیین و ارائه شیوه های عملی تربیت کودک برداشته شود.مراحل تربیت دینی ،عوامل موثر در تربیت ،بایدها و نبایدهای مسیر زندگی ، جلوه دادن الگوی عملی و بی عیب و نقص برای تقلید و پیشرفت و ضرورت محبت در تربیت از مبناهای اصلی در این تحقیق است.

بانک جامع تحقیقات پایانی (پایان نامه سطح دو (کارشناسی)) طلاب حوزه علمیه خواهران استان تهران

مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین ( س)

عنوان اثر

سال دفاع

نام و نام خانوادگی طلبه

نام و نام خانوادگی استاد راهنما

نام و نام خانوادگی استاد داور

واژگان کلیدی

تربیت کودک از دیدگاه اسلام

 

1395

زهرا احمدی

حجت الاسلام و المسلمین حقانی

حجت  الاسلام آقای تدین

تربیت، دین، تربیت دینی، کودک

چکــیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده

 

تربیت به معنی پرورانیدن واژه ای اصیل و دارای قدمت همتراز با خلقت است که انسان همواره در گذر زمانمحدود عمر خود بر آنست که با استفاده کاربردی از این گوهر نایاب بتواند بهترین پیشرفتها را در طول مدت حیات خود بدست بیاورد .از اینرو چه بسیارند انسانهایی که با ثبت تجارب و پیشامدهای خویش سعی بر این داشتند که روشنگر مسیر هدایت و تکامل انسان شوند.اما پر واضح است که بر ای تربیت انسان این موجود ناشناخته قدر و پیچیده هیچکسی اصلح تر از خالق آن نمیتواند باشد ، زیرا تنها اوست که به تمامی ابعاد مخلوق خود از طرفی و هدف خلقت او از طرف دیگر احاطه کامل را دارد.بدیهی است که انسان برای استفاده از لحظه لحظه عمر خود باید از بدو پانهادن به عالم وجود تحت تربیت مربی قرار گیرد. در این میان تربیت انسان در دوران کودکی حائز اهمییت بسیار است. بانگاهی اجمالی به آمارطلاق وبذهکاری درجامعه کنونی که خودسندی برفقدان تربیت صحیح واسلامی میباشد ، انگیزه نگارش دستورالعملی کاربردی به عنوان تربیت کودک ازدیدگاه اسلام شد .در این تحقیقسعی شده با استفاده از شیوه کتابخانه ای و توصیفی قدمی هرچند ناچیز در راه تبیین و ارائه شیوه های عملی تربیت کودک برداشته شود.مراحل تربیت دینی ،عوامل موثر در تربیت ،بایدها و نبایدهای مسیر زندگی ، جلوه دادن الگوی عملی و بی عیب و نقص برای تقلید و پیشرفت و ضرورت محبت در تربیت از مبناهای اصلی در این تحقیق است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما



نمایش غیر عمومی
تصویر امنیتی :